aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

phpbb forum intergreren in website

Vragen bij het maken van je logo, ontwerp, 2d- of 3d-ontwerpen, kortom
alles met betrekking tot grafisch vormgeven stel je hier.

phpbb forum intergreren in website

Berichtdoor angelo bessems » 21 jan 2007 12:54

ik had graag het forum van mij. ( http://www.carpvision.nl/phpBB2/index.php) geintegreerd in deze pagina van mijn website (http://www.carpvision.nl/Ontwikkeling/Forum.html).
ik maak nou gebruik van een iframe maar dat is iet optimaal en bij inloggen opent het forum zich buiten het frame. ook wil de breedte van het php forum wel eens groter worden dan de cel waarin ie staat. ik weet dat je moet gaam werken met header.php en footer.php en dat je met het aanpassen van die 2 je forum kunt integreren. ikzelf bezit hier de kennis niet voor en aangezien het via frontpage niet wil lukken verzoek ik hierbij mensen die geinterreseerd zijn in het integreren van het forum naar mijn site tegen een vergoeding (onderhandelbaar) te reageren en dan komen we er wel uit.
angelo bessems
 

Re: phpbb forum intergreren in website

Berichtdoor Remi » 21 jan 2007 13:25

Ik zelf zou een template hebben gemaakt met daarin de header, footer ect.
Avatar gebruiker
Remi
wmpr
 
Berichten: 3010
Geregistreerd: 04 apr 2006 15:22

Re: phpbb forum intergreren in website

Berichtdoor angelo bessems » 21 jan 2007 13:28

als het mogelijk was in frontpage dan kon ik dat zelf. maar ik krijg het forum niet zichtbaar in frontpage bij bewerken.
angelo bessems
 

Re: phpbb forum intergreren in website

Berichtdoor Remi » 21 jan 2007 14:04

Ben bang dat het ook niet zo gaat lukken, want als je het bestand bestand openent wordt heel weinig weergegeven. Dit komt omdat het door de server zelf te plekke wordt gegenereed.
Avatar gebruiker
Remi
wmpr
 
Berichten: 3010
Geregistreerd: 04 apr 2006 15:22

Re: phpbb forum intergreren in website

Berichtdoor Weeeyaa » 21 jan 2007 14:51

ik weet niet of dat mogelijk is, maar anders haal je toch bij de login pagina dat stukje weg wat er voor zorgt dat ie ahw uit het frame breekt?

Thijs
Avatar gebruiker
Weeeyaa
wmpr
 
Berichten: 2796
Geregistreerd: 10 jul 2004 07:39

Re: phpbb forum intergreren in website

Berichtdoor Derk » 21 jan 2007 23:10

Ik denk niet dat het zo erg mogelijk is om het zo ver aan te passen dat het in je frontpage past.
Het is wel mogelijk alleen zul je daar vrees ik voor je wat meer ervaring met HTML voor nodig hebben als alleen frontpage.

Wat dat betreft had ik het vroeger beter, toen bestonden fora nog bijna niet, had je dus ook geen interesse in die op je site te willen, bespaart een hoop ellende...

Als ik jou was zou ik het forum gewoon in een nieuw venster openen of zoals je al doet in een iframe.

Ik kan me herinneren dat er op users.skynet.be/javascript een scriptje stond waarmee je een i-frame kan maken die altijd de lengte heeft van de pagina die er in staat. Op die manier heb je nooit een scroller en is ie nooit te lang...

Je krijgt dan 2 scriptjes, de eerste zet je in templates/jetemplate/page_header.tpl ik geloof neit dat het echt uit maakt waar, en het andere scriptje zet je op de plek van het i-frame.

Ben je echter ook niet in staat om scriptjes in je pagina toe te voegen, denk ik dat er zo geen makkelijke oplossing is.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Derk
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 12634
Geregistreerd: 27 nov 2003 19:50
Woonplaats: Houten


Keer terug naar Graphics



cron