aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

vraag over thumbnails frontage

Het echte opmaakwerk, alles vragen over HTMLen, CSSen en Javascripten.

Re: vraag over thumbnails frontage

Berichtdoor Krassie » 05 jan 2011 16:08

Kan je een voorbeeld geven? Ik snap de vraag niet zo goed.

Als je iets bedoeld zoals hier styles/prosilver/imageset/logo_webmasterplein.png
dat je gewoon dus linkt naar het plaatje op je server , vrees ik dat er niets aan te doen is behalve een andere soort oplossing te zoeken zoals bvb met een pop-up...
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - Belgiƫ

Re: vraag over thumbnails frontage

Berichtdoor Remi » 05 jan 2011 16:42

Je zou een phpscriptje kunnen schrijven die de afbeelding ophaalt en deze weergeeft op een pagina met een zwarte achtergrond. Wij zouden dit ook wel voor je willen doen, maar dan hebben we iets meer informatie nodig over de bestands opbouw van je website.
Avatar gebruiker
Remi
wmpr
 
Berichten: 3010
Geregistreerd: 04 apr 2006 15:22

Re: vraag over thumbnails frontage

Berichtdoor Krassie » 05 jan 2011 16:55

Als de website al online staat, zou je ons de url kunnen geven, dan zien we de context van het gebeuren.
Je zou het ook met een pop-up script kunnen doen, afhankelijk van de context. Voordeel is dat je server geen php hoeft te ondersteunen hoewel dat tegenwoordig niet zo zeer meer het probleem is.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - Belgiƫ

Re: vraag over thumbnails frontage

Berichtdoor Derk » 05 jan 2011 19:42

Volgens mij snap ik het wel. Je hebt kleine plaatjes die linken naar het grote plaatje. Als je op de link klikt en de pop-up opent en je zet de adres-balk open, dan zou je een adres zien die eindigt op .jpg of .jpeg of .png of iets dergelijks.

Als bovenstaand het geval is, dan is het makkelijke antwoord, nee dit kan je niet veranderen. Wel kan je voor elke foto een aparte pagina maken met een andere achtergrond kleur en daarin de grote foto zetten. Het proces van voor elke foto een aparte pagina kan je natuurlijk met een programmeertaal als bijvoorbeeld php automatiseren. Je host moet dan wel php ondersteunen en het foto's bekijken zal dan offline (op je eigen pc) niet werken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Derk
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 12634
Geregistreerd: 27 nov 2003 19:50
Woonplaats: Houten


Keer terug naar HTML, CSS, Javascript



cron