Games streamen zie ik de komende jaren nog niet gebeuren.
Servers zijn nou eenmaal niet gebouwd voor het maken van grafische berekenen.
Ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van het
Onlive Project. Maar dit belooft een zeer goede online streamdienst te gaan worden voor het spelen van je games. En het heeft een aantal goede voordelen aangezien alle content online staat en alles vastzit aan een abonnement dat jij hebt. Denk hierbij aan concepten zoals het huren van games voor kortere periode. Zeggen dat dit in de recente toekomst gaat gebeuren wil ik dan ook zeker niet zeggen, echter denk ik niet dat het in het begin een heel populair platform zal zijn(ik zelf ben nog aardig gehecht aan mijn 16x10 resolutie en hier heb je alleen 16x9).
Ik denk dat dergelijke huren van applicaties ook wel een inkomsten bron voor Google en andere bedrijven zal kunnen zijn, als we het model van Chrome gaan bekijken. Ik denk zelfs dat als je bovenstaande diensten gaat combineren, waarvoor in principe niet "Snelle" hardware voor nodig is, dat je best wel een aardig markt aandeel zou kunnen krijgen. Immers, je logt in op een "willekeurige" pc, en je hebt direct toegang tot je applicaities/games en je hoeft ze niet eens te installeren.
Daartegenover staat inderdaad nog steeds het feit dat ontwikkelaars hier niet echt iets aan zullen hebben, omdat deze meestal werken met redelijke zware software die gewoon niet goed/niet mogelijk is in een WEB omgeving.
Punt is als deze ontwikkeling er komt er een verschuiving komt in het HW/SW aanbod en dit dus de markt weer kan beïnvloeden.
De wondere wereld van het wijde web.