aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

Ik ben een sufferd

Je spreekwoordelijke ei kwijt? Of weet jij waar Yatpo tegenwoordig uithangt? Het Café van Mario is 24/7 open. Powertools kick ass!

Ik ben een sufferd

Berichtdoor Anonymous » 28 dec 2003 15:59

Hoi, ik ben echt een leek, maar ik zag een stukje over beveiligde foto's en soms verkoop ik wel eens wat op eBay en dan maak ik een eigen foto, die je later weer ergens anders neerzet.
Ik snap dat ik iets in de HTML moet zetten, maar als ik een foto heb, waar is dan die HTML ? moet ik die foto dan in een ander programma openen?

Gr.,
amateur, René
Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 28 dec 2003 16:08

Ik ben misschien een beetje onduidelijk, maar ik bedoel dat ik niet wil dat andere die foto's opslaan, dat er een tekst komt, Mispoes of zoiets
Anonymous

Re: Ik ben een sufferd

Berichtdoor Stef » 28 dec 2003 16:48

Hoi,

Als je een webpagina hebt met de extensie .html.
Dan heb je een HTML (Pagina). In die html staan allemaal codes. Bijv. een code om een plaatje te laten zien. Maar nu wil je niet dat andere dat plaatje jatten. Dan zet ke er zo'n stukje code (ook wel script genoemd) in. En nu kunnen mensen moeilijker jou plaatje jatten.

René schreef:verkoop ik wel eens wat op eBay en dan maak ik een eigen foto, die je later weer ergens anders neerzet

Via eBay werk je niet met een HTML (Pagina). Dan upload je hem naar hun server. Wat je met die laatste zin bedoeld snap ik niet helemaal.

Hoop dat je het een beetje snapt anders roep je maar!

Stef
Stef
wmpr

Berichtdoor Anonymous » 28 dec 2003 17:57

Ik bedoelde eigenlijk dat ik dan mijn foto, die ik heb gemaakt van de munten die ik verkoop, weer gebruikt worden door een ander.
Dus als ik zo'n foto upload, dan kan ik'm niet beschermen tegen jatten?

René
Anonymous

Berichtdoor Boersma » 28 dec 2003 20:31

René schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat ik dan mijn foto, die ik heb gemaakt van de munten die ik verkoop, weer gebruikt worden door een ander.

René

dat heb je goed begrepen! want iedereen kan dan met de rechtermuisknop zo je plaatje opslaan en ergens anders herplaatsen. Wat je wel kunt doen is een tekst opnemen OP je foto en daar opzetten: Copyright (en dan je naam). Die tekst zet je dan over je foto heen met een fotobewerkingsprogrammaatje.
Boersma
wmpr

Berichtdoor waxman » 29 dec 2003 23:47

Boersma schreef:
René schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat ik dan mijn foto, die ik heb gemaakt van de munten die ik verkoop, weer gebruikt worden door een ander.

René

dat heb je goed begrepen! want iedereen kan dan met de rechtermuisknop zo je plaatje opslaan en ergens anders herplaatsen. Wat je wel kunt doen is een tekst opnemen OP je foto en daar opzetten: Copyright (en dan je naam). Die tekst zet je dan over je foto heen met een fotobewerkingsprogrammaatje.

of watermark gebruiken met Jalbum...
dat heb ik hier al besproken Razz

zie http://pcfun.be/viewtopic.php?t=63&post ... c&start=75
waxman
wmpr

Keer terug naar Café di Mario