aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

integreer eens een blog voor noobs in een site...

Je spreekwoordelijke ei kwijt? Of weet jij waar Yatpo tegenwoordig uithangt? Het Café van Mario is 24/7 open. Powertools kick ass!

integreer eens een blog voor noobs in een site...

Berichtdoor julien » 22 sep 2011 21:15

Ik ben nog altijd bezig (en waarschijnlijk nog een hele tijd) aan de site voor mijn dochter's school:
http://baai.cadsite.be
De domeinnaam met host zal vandaag of morgen besteld worden, dat is al dat.

De juffen van de 5 groepen willen elk een blog met mogelijkheid om foto's in hun berichten te plaatsen.
Allemaal leuk en wel, maar ze kennen niets, maar echt niets van webdesign. Ik zoek dus een oplossing als blogger of wordpress maar dan integreerbaar in de site.
Als ik echt niets vind zal ik gewoon een iframe gebruiken, maar dat wil ik echt héél graag vermijden.

Vandaar mijn vraag. HELP!!!
Tips? Hints?
Avatar gebruiker
julien
wmpr
 
Berichten: 2195
Geregistreerd: 28 nov 2003 16:21
Woonplaats: Kortrijk

Re: integreer eens een blog voor noobs in een site...

Berichtdoor Stef » 29 sep 2011 13:34

Eigenlijk heb je er niks aan, maar binnen Wordpress kun je meerdere mensen een blog laten onderhouden, dus inderdaad per groep een eigen blog. Daarnaast kun je van Wordpress een prima website-CMS maken.

Andere vriendelijke mogelijkheden zijn er niet, tenzij je echt zelf hard aan de slag wilt.
Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: integreer eens een blog voor noobs in een site...

Berichtdoor julien » 29 sep 2011 13:46

Bedankt voor je antwoord.
Dat je binnen wordpress verschillende 'sub-blogs' kunt maken kwam ik al te weten, dus dat is zeker geen probleem.
Alleen zou ik dan nog een systeempje moeten hebben dat de blog entry's uitleest en op mijn site publiceert.
Jammer genoeg ken ik er niets van, dus blijft voorlopig mijn tijdelijke oplossing online.
Avatar gebruiker
julien
wmpr
 
Berichten: 2195
Geregistreerd: 28 nov 2003 16:21
Woonplaats: Kortrijk

Re: integreer eens een blog voor noobs in een site...

Berichtdoor Stef » 29 sep 2011 22:49

Je kunt de RSS-feed laten uitlezen, net zo mooi als een single post bij Wordpress zal het niet worden, maar je kan een eind komen.
Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51


Keer terug naar Café di Mario



cron