[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Webmasterplein.net • Toon onderwerp - WMP stemt
aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

WMP stemt

Je spreekwoordelijke ei kwijt? Of weet jij waar Yatpo tegenwoordig uithangt? Het Café van Mario is 24/7 open. Powertools kick ass!

Wat stem jij ?

CDA
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
SP
0
Geen stemmen
VVD
2
22%
PVV
1
11%
GL
2
22%
CU
0
Geen stemmen
D66
3
33%
SGP
0
Geen stemmen
PvdD
0
Geen stemmen
Piraten partij
1
11%
 
Totaal aantal stemmen : 9

Re: WMP stemt

Berichtdoor frizzy » 31 mei 2010 20:09

Ik wil graag toevoegen dat ik 'alternatieve straffen' wil afschaffen. Het klinkt allemaal prachtig. Maar het is gewoon 'goedkoper', maar geen straf. Mijn vader is begeleider bij taakstraffen. En hij zegt zelf dat het gewoon lekker roken is. En de mensen die zulke straffen hebben, vinden het toch niet erg dat ze aanwezig moeten zijn. Wat hebben ze anders te doen?
frizzy
wmpr
 
Berichten: 4261
Geregistreerd: 20 sep 2006 16:03
Woonplaats: Boskoop :D

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 20:12

Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 20:25

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 20:35

Iemand uit mijn naaste omgeving had bvb als een van zijn straffen helpen in een rusthuis... Woow.

Stef ik heb niet het gevoel dat het niet te verdedigen valt, het is moeilijk om te verdedigen, omdat je snel de sticker opgeplakt krijgt, wat ik wil vermijden, ik heb geen zin om mij politiek te verbranden hier op het forum. Feit is wel dat de dingen die niet haalbaar zijn bij de populisten overgenomen wordt door het centrum, om maar te zeggen het Vlaams-Belang heeft nooit geregeerd, maar er wordt wel naar geluisterd uit schrik voor de kiezers.

Verder over die straffen, wie ze in mijn ogen ontloopt. Straft daarmee het eerste slachtoffer nog maal, maar ook zijn eigen familie en omgeving.

Een alternatieve straf kan voor mij ja, éénmalig dan. Bij de volgende veroordeling voor eender wat, liever een echte straf.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor frizzy » 31 mei 2010 20:37

Mijn vader doet soms werk als ZZP'er. In het voorjaar heeft hij jaren werk als begeleider gedaan voor de gemeente, hij heeft groepen geleid die verstandelijk gehandicapt waren. Maar ook mensen met een taakstraf. De mensen met een verstandelijke handicap moesten harder werken dan de mensen met een taakstraf. Hij mocht ze namelijk niet dwingen. Hij mocht ze alleen vertellen wat ze konden gaan doen.

Wat ik al helemaal vreemd vind is dat tegenwoordig deze groepen gemengd worden. Mensen met het syndroom van down, die ze toch een doel in hun leven willen geven komen niet meer terecht in een leuke; goed begeleide groep die samen een beetje de perkjes schoonmaken. Ze komen gewoon tussen het 'uitschot'.
frizzy
wmpr
 
Berichten: 4261
Geregistreerd: 20 sep 2006 16:03
Woonplaats: Boskoop :D

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 20:49

Eigenlijk heb ik nog nooit een rechtse partij horen zeggen dat goed geïntegreerde mensen moeten vertrekken. Toch niet in Vlaanderen, wat ze zeggen is zij die zich niet voegen en niet herpakken weg er mee. Ik vind dit logisch, ik vind mensen die hier haat zaaien en ruzie zoeken, daar is er al van genoeg in de huidige bevolking.

Extremistische oproepen van allochtonen kunnen in België, maar een vreedzame rechtse betoging wordt met geweld uit elkaar gedreven. Dan heb je echt het gevoel dat de huidige machthebbers je het zwijgen willen opleggen.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Moonstrike » 31 mei 2010 21:01

Klopt de PVV zegt ook helemaal niet dat alle alochtonen het land uitmoeten, alleen degene die hier grote problemen verorzaken. In ieder geval blijkt wel dat de maatregelen van links niet werken, in tegendeel ze zijn juist de veroorzakers ervan.
Avatar gebruiker
Moonstrike
wmpr
 
Berichten: 3287
Geregistreerd: 22 apr 2006 14:40
Woonplaats: Lui lekker land 8)

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 21:04

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 21:05

Als ze zelf niet kunnen of willen aanpakken, wil het toch zeggen dat er iets grondig fout zijt. Verder (ver)oordeel nooit een politieke partij aan de hand enkele mensen die vaak op de voorgrond treden, meestal zit de macht elders, het is maar voetvolk laat ons zeggen. Zo zijn er in elke partij mensen die het niet trekken en andere die een sympathieke kop hebben. Soms lijkt het meer een miss-verkiezing.

Zo ook in België, er zijn vlaams-belangers die verkeerde uitspraken doen, maar de waarheid zeggen! Zonder het te verbloemen , bij sommige mensen komt het verkeerd over, maar het soms wel nodig, om zijn doel niet te missen. Maar leg je hun plan voor aan de mensen zonder dat ze weten van welke partij, meer dan 3/4 zal er met instemmen.

@ Stef, gebrek aan maatregelen is minstens even erg, noem jij er mij één die wel werkt.

edit: de spoiler is bewust, ik wil geen volk trekken met die term
Laatst bijgewerkt door Krassie op 31 mei 2010 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 21:07

Ik zal er enkele opnoemen nadat Moonstrike mijn vraag heeft beantwoord.
Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor KillerSponge » 31 mei 2010 21:08

@Frizzy: Jesses, dat is naar :S Ik ben zeker niet tegen taakstraffen, maar zo te horen heeft het wel een overhaul nodig.

@Krassie: "Niet voegen"? Als iemand niet wil 'integreren' (waar gek genoeg meestal assimilatie mee wordt bedoelt: waarom zou een hoofddoek nou weer niet kunnen volgens westerse normen?) moet hij maar oprotten? Er zijn genoeg mensen die niet meedoen met de maatschappij. Hoewel dat vervelend is en niet wenselijk mag men in een vrij land gewoon zijn gang gaan zolang zij zich aan de wet houden. Waar is die 'vrijheid' van de PVV en VVD (en Vlaams Blok enz.) nu ineens heen?

Cultuur veranderd. Dat is altijd zo geweest, dat zal altijd zo zijn, en dat kun je niet tegengaan. Elk land staat altijd constant bloot aan andere culturen, en neemt daar, bewust of onbewust elementen van over. Er is geen vast te definieren 'nederlandse' of 'vlaamse' cultuur. Daar denkt ieder mens anders over.

(jesses jullie posten te snel, ik blijf mijn post aanpassen :P )

@Moonstrike: Ten eerste (volgens mij heeft Stef dit al eerder gezegd): een groot deel van de allochtonen heeft enkel de Nederlandse nationaliteit: die kán je het land helemaal niet uitzetten. Daarnaast: waarom moet er nou weer onderscheid gemaakt worden tussen Nederlanders die problemen veroorzaken en allochtonen die problemen veroorzaken? Is het niet veel efficiënter om gewoon 'alle probleemgevallen' aan te pakken, in plaats van alleen 'allochtone probleemgevallen'?

@Krassie: en dat, mijn vriend, is nu hoe het voelt om gegeneraliseerd en in een hokje gestopt te worden :P
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 21:14

@Killersponge; ik zeg dat ik tegen de stigmatisatie ben van de allochtonen. Daarom dat ik er zo hard voor pleit om de rotte appels er uit te halen! Dat noem ik de mensen die het wel willen helpen!

Ik ben ook niet tegen de hoofddoek op straat, hoewel ik mij vragen stel uit welke overtuiging sommige hem dragen zeker in de grote steden. Ik heb op een multikulturele school gezeten wat sommige ondergaan, is erg. Het verwonderde mij dat sommige meemochten op schoolreis, maar geloof mij, hun normen veranderden zo snel als het weer in onze contreien.
De hoofddoek verdient dan weer geen plaats op de werkvloer vind ik, er moet geen uitzondering gemaakt worden op vlak van hygiene bvb, dat is ook discriminatie! Eveneens voor ambtenaren, de hoofddoek zoals moslima's hem dragen staat nu éénmaal in verband met het geloof, ik wil ook geen ambtenaar met een kruisje geloof mij, ik ben voor de splitsing van religie en staat.
Tegen de Boerka ben ik absoluut, dat valt niet te verzoenen met de maatschappij vind ik.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor KillerSponge » 31 mei 2010 21:21

Ik denk toch dat het een beter idee is om naar al het rotte fruit te kijken, in plaats van enkel de rotte appels ;)
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 21:24

Dat doe ik ook! Daarom de strenge straffen. Gooi het rot fruit weg, maar het rot fruit dat van mijn buurman over de omheining gooit hoef ik niet in mijn eigen vuilnisbak die afgerekend wordt per kilogram dus gooi ik dat terug. Om het keer op een andere manier te zeggen...

edit:
om in de sfeer te blijven.

Rot fruit krijg je niet meer gezond, je kan er hoogstens fruitpap (fruitsla) van maken met een naar smaakje.

edit 2;
alles valt met fruit te vergelijken.

Rot fruit laat gezond fruit sneller rotten...
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor KillerSponge » 31 mei 2010 21:30

Mooie beeldspraak :P Een van de problemen die je dan al direct hebt is dat je heel veel mensen (namelijk de mensen met een Nederlandse/Vlaamse nationaliteit) niet het land uit kan zetten.

Persoonlijk vind ik er verder uberhaupt niet wenselijk om mensen het land uit te zetten... Het is niet alsof het probleem dan is opgelost, enkel verplaatst. De wereld wordt er op die manier niet beter op. "Not in my backyard" (om bij de beeldspraak te blijven :P ) is naar mijn mening niet de juiste houding in het leven.
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 21:35

Dat is nu eenmaal het Utopia. De wereld zal nooit zijn zoals jij en ik het wil hoor.

Maar in eigen land beginnen zou toch al mooi zijn, het is zo'n beetje als ze zeggen in de kleuterklas. Kijk eerst naar je zelf, dan pas naar een ander. Maar al een stadium verder.

Die piraten die bij jullie in de cel zitten, willen daarna blijven, omdat het zo goed is in jullie gevangenis, is dat dan de oplossing?

Ik veronderstel dat je het minder erg vindt dat een van u buren zijn kot afbrand door dat hij onvoorzichtig is met zijn peuken, dan dat het jouwe afbrand door zijn peuk.

Dat is inderdaad het probleem Killer je zegt het zelf! Wat is daar de oorzaak van, de te makkelijke immigratie-procedures? De algemene regulariseringen, die volgens mij nooit hadden mogen plaats vinden. Maar die plaats vonden onder links beleid.

Nog eens met de fruithandel:

Het fruit verbranden (lees doodstraf), dan heeft er ook niemand last van, maar dat is volgens mij ook geen ideale oplossing hoor, verre van zelf!

Je kan het gebruiken als compost ja (lees alternatieve straf), maar te veel compost laat het nieuwe fruit dan ook verstikken.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor KillerSponge » 31 mei 2010 21:40

... Voornamelijk dat die mensen zo onfortuinlijk waren om in Nederland geboren te worden. Hoe durven ze :P

Tevens, als we indertijd geen gastarbeiders hadden gehad (daar komt de bulk van de moslimimmigranten vandaan), was onze economie toen down the crapper gegaan wegens tekort aan arbeiders... Ik weet ook niet of dit nu de beste oplossing was, maar om het nou direct episch falend beleid te noemen :P
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 21:44

Mensen die in de jaren 60 gekomen zijn zouden perfect moeten geïntegreerd zijn en worden voor mij dan ook niet als migrant beschouwt. De problemen zijn veel recentelijk gekomen. De meeste van die gastarbeiders waren trouwens andere Europeanen, die wel verdwenen zijn in de massa.

Laat ons stellen dat de term GASTarbeider onfortuinlijk gekozen is, of blijf jij ook bij je vrienden wonen na een bezoek?

Wat impliceert dat het de bedoeling was en dat wisten ze ook, dat ze na hun werkperiode terug zouden keren.

Zo wordt altijd alles afgeschoven wat fout is, dat er asielzoekers nu zo maar belg worden bvb, heeft daar niets me te zien.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor KillerSponge » 31 mei 2010 21:51

Je hebt gelijk dat 'gastarbeiders' zijn betekenis een beetje heeft verloren... De huidige 'problemen' komen voornamelijk van de kinderen (van de kinderen van) deze 'gast' arbeiders. Dit is vrij simpel te verklaren: gastarbeiders zijn (bijna per definitie) laaggeschoolde mensen. Laaggeschoolde mensen leveren statistisch gezien (nu moet ik oppassen dat ik zelf niet ga generaliseren: er zijn veel meer hartstikke goede laagopgeleide mensen dan die paar rotte appels) meer 'rotzooi' (overlast, criminaliteit) op. Moeten we dan maar alle laaggeschoolde mensen het land uit knikkeren? Lijkt me niet.
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 21:57

Iedereen is vrij van studeren in België hoor. Het lijkt mij dat je na de derde generatie de taal goed beheert. Dat je de normen kent. Als dit niet zo is is het volgens mij meer dan duidelijk dat er een groot probleem is dat moet aangepakt worden, door bvb inburgeringscursus, en dan pas terug geld, voor wat hoort wat!! Vrij simpel om je er aan te houden denk ik dan. Het percentage op de oorspronkelijke bevolking tussen hoog en laag opgeleid zal niet zoveel verschillen op autochtoon/allochtoon.

Dat vind ik nu eens de slachtofferrol kruipen, laat mij slachtoffer zijn, de maatschappij vangt mij op. Feit is de maatschappij zoals van vandaag heeft haar grenzen bereikt. Dat blijkt.

Als je hier bent en graag bent, en wilt blijven, vertel mij dan eens waarom een dubbele nationaliteit dan nodig blijft. Je kan ook niet in twee gemeenten wonen hé, één waar het water goedkoop is en één waar de elektriciteit goedkoop is en dan zelf een tuinslang of elektriciteitskabel leggen.
Het behouden van de dubbele nationaliteit vind ik een teken van niet willen immigreren zoals het hoort.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 21:57

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor KillerSponge » 31 mei 2010 22:08

De levensstandaard is hier beter dan in veel andere landen... Maar in een van die andere landen ben je misschien geboren, en heb je dus ook een band mee. Zo heel gek is dat toch niet? Schade zie ik het niet doen. Tevens zal het aandeel in de oorspronkelijke bevolkingspoel niet zoveel verschild hebben van die van Nederland, maar als je het laagopgeleide deel daarvan neemt wel.

Tsja, het is nou eenmaal zo dat niet iedereen een hoge opleiding kan doen. Je kan tegen een VMBO leerling moeilijk zeggen "je bent niet slim genoeg voor WO, dus donder maar op". Nu vind ik wel dat het huidige onderwijssysteem verre van ideaal is en niet alle mogelijkheden van sommige mensen ontsluit. Maar dat heeft hier verder niet zoveel mee te maken ;)

Het is idd een probleem te noemen dat veel immigranten de taal niet beheersen. Maar na een aantal generaties is dat probleem weg doordat die kinderen ook gewoon naar school gaan. Verplichte cursussen vind ik ook weer zowat (vrijheid? wut? waar?).
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 22:14

KillerSponge hoe je het ook draait, vrijheid, ja ok, laat de staat dan ook de vrijheid om er geen geld in te pompen.
Je zegt nu zelf dat ze de taal beheersen en naar school gaan, zeg mij dan eens waarom ze dan lager opgeleid zijn, waar ligt de oorzaak, ik denk dat je migrant of niet altijd wilt dat je kinderen het maken, en met de financieringen voor minder behoede mensen in vlaanderen en nederland is dat zeker mogelijk. Dat noem ik dan je zelf stigmatiseren. Jammer maar helaas.

Dubbele nationaliteiten zijn bedrog, je kan maar op één plaats zijn en er behoren. Je kan hier niet simpel werken en geld verdienen en er in je thuisland een villa met zetten, dat is pas oneerlijk voor beide partijen. Maar het gebeurd wel. Het wordt trouwens vaak misbruikt, naargelang de vraag veranderen ze van nationaliteit. Je kan niet verwachten dat je bij je ene nationaliteit geld krijgt van de gemeenschap en het bij je andere in je zomervakantie uitgedeeld als een koning. En dit gebeurd vaak mensen!

edit:
Killer dat mensen het niet super hebben in hun land, leidt tot evolutie, desnoods resolutie, tot de groei van een economie. Kijk maar naar china om een (on)gelukkig voorbeeld te noemen. Door die mensen te snel binnen te laten, maak je twee landen kapot. Het land van herkomst zeker en vast er wordt veel potentieel naar een betere toekomst met een eerlijke politiek weg gehaald. Op korte termijn maak je wat mensen misschien gelukkiger, maar op langere termijn laat je er veel meer wegglijden. Daar kan geen enkele projecthulp of wat dan ook tegenop.

weer de beeldspraak:

Een bos ontbossen zorgt er voor dat de kleine dieren sneller ter prooi vallen, haal uit een land (het bos), de mensen die gedreven op zoek zijn naar een beter leven weg (de bomen) weg en de kleine dieren ( de mensen die niet weten dat een beter leven bestaat) laat je in de steek.

Ook hier in het westen zijn we pas zo ver gekomen na oorlogen, en armoede, het is fout deze evolutie over te slaan. Het mist iets, hoe mooi het ook zou klinken. Ik zou ook graag mijn studies skippen hoor, maar dat werkt niet. Het lijkt onrechtvaardig en dat is het vast en zeker ook, maar wat maken die laatste tientallen jaar uit (want dat is het keer hier eens vijftig jaar terug), op een evolutie van duizenden jaren. Maar het is door die landen hun gedreven mensen te ontzeggen door dat ze die stap zullen skippen, dat het onmogelijk wordt te worden zoals.

De ideale wereld zou geweest zijn als overal de zelfde evolutie zou geweest zijn, die zou dan ook veel kleiner geweest zijn, het is altijd wat.

Maar denk daar maar eens over na.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 01 jun 2010 07:16

Over mensen zoals deze heb ik het dan ook: http://www.vandaag.be/binnenland/37108_ ... risme.html
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Moonstrike » 01 jun 2010 18:20

Avatar gebruiker
Moonstrike
wmpr
 
Berichten: 3287
Geregistreerd: 22 apr 2006 14:40
Woonplaats: Lui lekker land 8)

VorigeVolgende

Keer terug naar Café di Mario



cron