[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Webmasterplein.net • Toon onderwerp - WMP stemt
aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

WMP stemt

Je spreekwoordelijke ei kwijt? Of weet jij waar Yatpo tegenwoordig uithangt? Het Café van Mario is 24/7 open. Powertools kick ass!

Wat stem jij ?

CDA
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
SP
0
Geen stemmen
VVD
2
22%
PVV
1
11%
GL
2
22%
CU
0
Geen stemmen
D66
3
33%
SGP
0
Geen stemmen
PvdD
0
Geen stemmen
Piraten partij
1
11%
 
Totaal aantal stemmen : 9

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 30 mei 2010 02:26

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor frizzy » 30 mei 2010 07:16

Ik moest even lezen. Maar in Stef kan ik me goed vinden ;) Behalve de pilletjes natuurlijk :P
frizzy
wmpr
 
Berichten: 4261
Geregistreerd: 20 sep 2006 16:03
Woonplaats: Boskoop :D

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 30 mei 2010 10:06

Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Moonstrike » 30 mei 2010 10:51

Ik bedoelde met de hypotheek rente aftrek dat het logisch is dat de rijksten er het meest van profiteren, net als dat zij het meest belasting betalen, waar zij dus het meest de dupe van zijn. Verder ben ik wel van mening dat de rechter naar de omstandigheden moet kijken maar dat de straffen omhoog moeten. Nu komt het vaak voor dat iemand met een simpel taakstraf er weer van af komt. En ja het is onveilig in Nederland, als je naar de cijfers kijkt misschien niet. Dit komt omdat de politie niks meer doet met de aangiftes (heb het zelf meegemaakt) . Hierdoor wordt er minder aangifte gedaan en ja dan dalen de cijfers.
Avatar gebruiker
Moonstrike
wmpr
 
Berichten: 3287
Geregistreerd: 22 apr 2006 14:40
Woonplaats: Lui lekker land 8)

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 30 mei 2010 11:04

Hypothecaire rente aftrek is volgens mij een slechte manier om de hypotheek in leven te houden, hervorm de banken dan gewoon, laat ze minder rente heffen, ipv een valse stimulans te geven... Banken maken al genoeg woekerwinsten, en ze zorgen voor veel onstabiliteit...
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 30 mei 2010 12:59

Ik heb even niet zo zin om te quoten;

@Krassie over het 'migratieprobleem'. Het is overigens geen migratieprobleem want veel van de allochtonen zijn hier geboren. Er komen in Nederland nauwelijks meer mensen binnen, de regels zijn heel streng.

Maar er zijn wel problemen met de Marokkaanse jeugd. Daar is iedereen het over eens en iedereen benoemt dat. Iedereen vind dat er een oplossing voor moet komen. Maar wat de PVV doet is roepen dat ze het land uit moeten.

Klinkt natuurlijk leuk, maar dat is onmogelijk omdat het gewoon Nederlanders zijn. En terecht.

Ik ga niet op het cultuuraspect, want die is klein, xenofobistisch en nationalistisch en een kwestie van angst.

@Krassie over het pilletje van Frizzy? SORRY SORRY. Maar als Frizzy eenmaal een pilletje neemt, wat dagelijks jongeren innemen op feesten? Daar kan je niet de volle consequenties van dragen. Ander voorbeeldje dan:

Jij (Krassie) ziet dat Remi een bushokje aan het vernielen is samen met KillerSponge, jij loopt er op af want het bushokje is nog heel en zegt er wat van. Remi rent op jou af en geeft je een tik, vervolgens sla jij hem terug (harder want jij bent sterker). Remi's kaak is gebroken. Volgende dag doet Remi aangifte van mishandeling. Minimale straf voor Krassie 2,5 jaar de bak in. Dag Krassie.

(En ik kan voorbeelden blijven verzinnen he..)

@Krassie over ontwikkelingshulp

Heel leuk hoe je het schetst, maar zo werkt het niet. Zo werkt het bij ontwikkelingshulp maar dat moet worden afgeschaft.. Daarbij wat is het verschil tussen aan de VN geven of zelf de doelen uitzoeken?
Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor Remi » 30 mei 2010 13:36

Om verder in te haken op het "marokkanen" probleem. Volgens de PVV zijn alle marokkanen alle moslims verkeerd en radicaal. Ze willen allemaal de huidige Nederlandse samenleving omver werpen. Waarom? Omdat ze in Allah geloven. Er zijn inderdaad een paar radicalen moslims, maar dit is zo'n klein promillage van alle moslims. Het overgrote deel van de moslims vinden de radicalen moslims, net zoals wij "oude" nederlanders, idioot, malloot en een gevaar voor de samenleving.
Doordat het beeld van de overgrote meerderheid van de moslims in de Nederlandse media nooit geschilderd wordt, gaat iedereen er eigenlijk van uit dat alle moslims radicaal zijn en de samenleving willen vernielen. Wilders speelt hier op in, dat doet hij want hij is een populist, hij weet dat als hij gaat gillen dat alle moslims het land uit moeten hij media-aandacht krijgt. En media-aandacht is altijd goed voor de peilingen. Daardoor is de PVV nu ook zo groot geworden. Wilders roept de meeste absurde dingen en maakt van alles een probleem, maar een reële is de man nog niet gekomen. Het probleem is dat die oplossing er ook niet is op de manier dat hij het bekijkt.
Hij (en de Nederlandse media ook helaas) scheert dus alle moslims over één kam. Op school heb ik geleerd dat dit generaliseren één van grootste drogredenering is. Doordat een paar mensen uit een groep zo gek zijn als een deur is gelijk de hele groep gek. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat niet zo is, maar toch blijft een grote groep geloven dat elke moslim radicaal is.

Vervolgens komen we op het punt dat elke allochtonen thuis niks zo zitten doen, dit is natuurlijk ook niet waar. Al weer generalisatie. Op school hebben wij een fietsenhokbewaker. Natuurlijk een beroep van niks en het verdient ook niet goed. Onze fietsenhokbewaker is een Iranees, die een jaar geleden naar Nederland is gemigreerd. Deze man probeert zijn werk zo goed mogelijk te doen. Hij is vrolijk en begroet iedereen elke morgen en probeert in zijn beste Nederlandse een praatje te maken met iedereen. Deze man doet zijn best om te integreren in Nederland. Hij is vol op Nederlands aan het leren en hij gaat steeds Nederlands praten. Al komt hij ergens niet uit, want Nederlands is geen makkelijk taal, dan zijn wij niet te beroert om het aan hem uit te leggen. Want Nederlanders hebben helemaal niks tegen allochtonen. Door de heer Wilders worden alle allochtonen ook nog is afgeschilderd als mensen die thuis lekker zitten te teren op een uitkering. Hierdoor krijgt de Nederlander ook een afkeer tegen deze allochtonen, terwijl het overgrote deel, net zoals mijn fietsenhokbewaker, dankbaar is dat hij in Nederland mag wonen en zijn best doet om te integreren. Net zijn baan verdient hij iets meer dan met een uitkering. Hij zou hetzelfde inkomen al zou hij thuis niks zitten doen, maar de man wil graag werken, zoals zoveel kersverse allochtonen. Iets betekenen voor het land, dat hem een nieuwe kans heeft gegeven.

Het hoeft bovendien niet te beteken dat bij integreren afstand doen van geloof betekend. Ik vind dat moslima's het recht hebben hun geloof openlijk te uiten door een hoofddoek te dragen. Er is geen enkele Nederlandse norm die daar wat op tegen kan hebben. Misschien het feminisme? Maar dat vindt ik nu toch al de hand gelopen. Een quotum voor het aantal vrouwen aan de top? Zijn we niet een beetje ver doorgedraaid?
Enfin hoofddoeken moet kunnen.
Alleen de boerka is een lastig punt. Ik zelf vind de boerka niet kunnen. Door een boerka wordt de moslima compleet afgescheiden van de buiten wereld. Dit staat wel haaks op Nederlandse normen en ik vind het daarom een boerka ook niet gepast in de Nederlandse samenleving.
Avatar gebruiker
Remi
wmpr
 
Berichten: 3010
Geregistreerd: 04 apr 2006 15:22

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 30 mei 2010 13:56

Woow Vlaanderen verschilt veel van Nederland. In Vlaanderen zijn de tweede generaties en volgende vaak radicaler dan de oorspronkelijke, uit gemis naar hun thuisland, dat die dan buiten worden gezet lijkt mij geen ramp. Ik bedoel, degene die verkondigen , dat het hier nergens op trekt, dat hun land van herkomst beter is, one way to go...

Via de VN of de EU, is er meer overheidscontrole vind ik dan zelf een doel uit te kiezen, er zijn heel wat ngo's die een dekmantel zijn voor heel wat. Vandaar dat door overheden opgezette acties meer slaagkans hebben vind ik.

Een boerka ben ik absoluut tegen, het is net hetzelfde als een man met een bivaksmuts, gezellig. Ik ben niet tegen de hoofddoek, maar ik vind dat ouderen die verzorging nodig hebben evt moeten kunnen aangeven verzorgd te worden door iemand zonder hoofddoek. Het is niet qua racisme, maar gewoon, die mensen hebben in hun leven al veel zien veranderen, dat ze daar nu ook niet hoeven van wakker te liggen vind ik. Een vos verleert zijn streken niet dusja.

Ik heb ook niet gezegd dat alle allochtonen thuis zitten, meer zelf voor niet zwart werkende allochtonen, mijn grootste respect, het is niet eenvoudig. Maar migreren is dat nu eenmaal niet en wie het wil zal offers moeten brengen.

Over een zelfde kam scheren, dat is in België niet van toepassing, ze zeggen zij die zich niet gedragen, zwaar straffen of weg er mee. Als er dan rellen zijn bijvoorbeeld, laten ze iedereen gaan, ipv iedereen op te pakken. Iedere allochtoon die ziet dat het uit de hand loopt zal wel tijdig vertrekken denk ik, de rest heeft het zelf gezocht vind ik dan.

De enige oplossing om het stigmatiseren en alle allochtone niet over dezelfde kam te scheren is juist de rotte appels er uit halen en kei kei hard straffen. Dat zien veel traditionele partijen niet in. Het blijft maar gaan over kansen geven, volgens mij verneder en straf je wel de hardwerkende allochtoon. Veel allochtonen die recht in hun schoenen staan stemmen om deze reden rechts, omdat ze dat ook vinden.

Stef, bij ons in ontwikkelingshulp geef geld aan de betreffende staat en laat er hun plan meetrekken...

Daarjuist in het nieuws :
"... regularisatie van 20.000 asielzoekers, waarvan er nu amper vier werk hebben gevonden."
je kan niet verwachten dat autochtonen en werkende allochtonen daar blij van worden...
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Remi » 30 mei 2010 15:16

Nooit geweten dat het in België zo extreem was. Het gaat dus met België richting Franse taferelen?
Avatar gebruiker
Remi
wmpr
 
Berichten: 3010
Geregistreerd: 04 apr 2006 15:22

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 30 mei 2010 15:28

Hier branden inderdaad ook regelmatig auto's uit, politie patrouilles in Brussel worden met regelmaat beschoten, daardoor is er nu nultolerantie, en op sommige plaatsen wordt er amper gepatrouilleerd. Over laatst was er een persoon van vreemde origine gestorven bij een politie achtervolging, direct hele bendes op straat... Terwijl het soms ook gebeuren kan bij een autochtoon, het heeft soms iets weg van omgekeerd racisme.

Dat mensen geloven in het multiculturele is hun goed recht, zelf een noodzaak, het kan niet anders in deze geglobaliseerde samenleving. Maar het heeft volgens mij zijn grenzen, en het is beter dat je ze niet bereikt, want eenmaal je het bereikt sta je ontgoochelt, verloochend, en alleen. Het is niet voor niets dat rechts oprukt in Vlaanderen tegenwoordig.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 30 mei 2010 15:40

En nee ik oordeel niet zonder feiten:

http://www.youtube.com/watch?v=Fm2_cjvijqk
anderlecht-supporters die uitgedaagd worden, voetbal hooligans heb je altijd, maar de andere partij lokte het wel uit.

http://www.youtube.com/watch?v=UiW14E2YFJQ

http://www.youtube.com/watch?v=3IIN9_YdYxw

http://www.youtube.com/watch?v=Ru0fiqO1tEA

http://www.youtube.com/watch?v=LNog2qVc5Zo & http://www.youtube.com/watch?v=YVlKrWLD ... re=related



Het ergst van al is dat je niet mag zeggen dat het allochtonen zijn omdat het politiek niet correct is, wie het niet wil zien, is bewust blind om de problemen niet te zien.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Remi » 30 mei 2010 16:48

O, joh. Hier in Nederland hebben we hele andere problemen.
Eén van de laatste "grote" incidenten was in Culemborg waar 2 bendes met elkaar op de vuist gingen. De media schildert het af als de gehele molukse gemeenschap tegen alle marokkanen, daar. Maar zoals altijd in de Nederlandse media wordt er gegeneraliseerd en waren het maar 2 groepjes. Terwijl de rest van de gemeenschap altijd goed met elkaar kan opschieten.
http://www.nu.nl/binnenland/2154900/mob ... mborg.html
Pauw en Witteman lieten mensen uit de wijk zelf aan het woord:
http://www.youtube.com/watch#!v=2EjLLbHZKrc

Maar dat daar in Belgie is wel extreem! Is het alleen Wallonie of ook grote gebieden in Vlaanderen?
Avatar gebruiker
Remi
wmpr
 
Berichten: 3010
Geregistreerd: 04 apr 2006 15:22

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 30 mei 2010 17:34

Brussel, Antwerpen, Charleroi, overal.

Ik hoor mensen graag zeggen dat de multikulturele samenleving perfect kan, dan zeg ik kom eens een week naar Brussel of Antwerpen en nestel je eens in die buurten. Migratie kan ja als het beperkt blijft. Iedereen die politiek vluchteling of op de vlucht is voor oorlog is van mij van harte welkom, die mensen die uit zo'n situatie komen zullen zich ook gedragen, maar welvaartszoekers heb ik het mee gehad.

Ik zoek straks nog wat filmpjes, de meeste zijn weg van youtube waarschijnlijk voor de politieke correctheid.

http://www.nieuws.be/nieuws/RELLEN-Verw ... 3500.aspx#

dit kost allemaal handen vol geld, geld dat beter kan besteed worden aan de goede migranten, die er ook zijn. Vandaar dat mijn stem uit gaat naar rechts, die zeggen wie zich niet gedraagt, terug naar land van herkomst, al zit er een generatie tussen (dubbele nationaliteit), straf uitzitten in land van herkomst. Wij belgen moeten gevangenis huren in Nederland, om het bij te kunnen houden.

op dertien april van dit jaar:
Van de 10.553 gedetineerden zijn er 4.482 van buitenlandse origine. Stond in de krant, bij die van 'belgische' origine zitten ook nog alle gevangenen met een dubbele nationaliteit.
Wat zou neer komen op meer dan 80% van allochtone origine. Waardoor er veel kleine criminaliteit geseponeerd wordt, en dergelijke.
Mochten al deze mensen terug gestuurd worden naar land van origine dan hadden we plaats te over, nu wordt er voortduren gestaakt door de cipiers. Dit is een grote last op de maatschappij, vroeg of laat ontploft het hoor.

Laat mij nog eens duidelijk zijn ik ben geen racist en ik ben tegen het racisme, ik weet dat door mijn uitspraken nu mensen andere dingen zullen denken. Dat neem ik er graag bij als ik andere mensen hun ogen kan openen, en niet altijd het naïeve linkse gedachten goed volgen, en blijven pleiten voor migratie. Het kan de maatschappij inderdaad verrijken, maar als het te ver gaat lijdt het tot verzuring.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 30 mei 2010 17:56

Stef, 2.5 jaar voor geen gebroken kaak, amai...

Er blijft altijd een reuze verschil tussen gedrogeerd en niet gedrogeerd. De keuze is u vrij, ik blijf het een groot verschil vinden. Verder vind ik dat de wet van de wettige zelfverdediging uitgebreid moet worden tot verdediging van het goed. Zowel privé goederen als die van de gemeenschap.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 10:19

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 10:35

Ja ik blijf er achter staan, indien je het recht hebt om je goederen te verdedigen, en de wettige zelfverdediging van de beginnende partij vervalt natuurlijk. Zoals het nu is kan het ook niet meer! In België worden straffen onder de vijf jaar amper uitgevoerd. Alternatieve straffen helpen amper, geloof mij ik kan het weten...

Uit het Belgisch wetboek:


Waarvan bijna elke gevangenisstraf voorwaardelijk gegeven wordt...
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 12:15

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 12:46

Een rechter kan iemand ook altijd vrijspreken, maar van het moment dat ie schuldig bevonden wordt moet hij de minimumstraf krijgen vind ik. Een beetje schuldig bestaat niet in mijn ogen...
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Moonstrike » 31 mei 2010 15:41

Helemaal mee eens Krassie, de rechter kijkt nog steeds naar de feiten en oordeelt daar op (in dit geval dus zelfverdediging) . De straffen gaan alleen omhoog, vaak blijkt nu dat sommige jongeren er weer met een taakstraf eer van af komen en hierdoor alle maar meer "Respect" krijgen.

@ Krassie, als je je afvraagt of Wilders echt zo extreem is :http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/miMedia/2010/week22/ma_miljarden_gezocht_wilders_31_mei_2010.avi_plain.xml

Is een recent filmpje, waar hij te gast is en vertelt hoe hij wil bezuinigen.

@ Remi,

Onze school staat in Culemborg heb alles zelf mee gemaakt, het was wel (bijna) de hele Molukse gemeenschap, die ook gewoon voor elkaar opkwamen na alles wat er was gebeurd. En een gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap.
Avatar gebruiker
Moonstrike
wmpr
 
Berichten: 3287
Geregistreerd: 22 apr 2006 14:40
Woonplaats: Lui lekker land 8)

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 16:18

Ik heb de eerste minuten van dat filmpje gekeken, nou ik moet zeggen zo extreem vind ik die eerste minuten niet. Maar verder kan het goed zijn...

Verder, België moet besparen, maar ik vind dat er hier veel te veel ambtenaren zijn. Bijna 17% (!) van de werkende bevolking.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 18:33

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 18:37

Heel het strafrecht moet grondig herzien worden, ik vind dat iemand die zich verdedig niet eens voor de rechtbank hoeft te verschijnen, wat het gevolg ook is. De beginnende agressor is altijd in de fout mijn inziens. De zachte aanpak helpt niet meer...
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

Re: WMP stemt

Berichtdoor Stef » 31 mei 2010 19:35

Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: WMP stemt

Berichtdoor KillerSponge » 31 mei 2010 19:45

"Keihard aanpakken" helpt ook niet. Als je iemand voor een klein vergrijp lang opsluit, zal hij daarna de politie alleen nog maar als vijand zien, en dus keihard wegzakken in de (zwaardere!) criminaliteit.

En krassie, wat jij dus voorstelt: iemand geeft jou een duw, vervolgens breek jij al z'n botten met een honkbalknuppel, en hij gaat (lang) achter tralies terwijl jij vrijuit gaat?

Het is zoals Stef zegt: aan de basis van onze rechtspraak staat een rechter die elk geval apart beoordeeld. Die kijkt naar de situatie en beslist of en ook hoe er gestraft moet worden. Dit is het menselijke element van de rechtspraak, waardoor er niet zomaar mensen worden weggezet voor dingen die hun niet volledig aan te rekenen zijn. Heel klein voorbeeld: mensen die misschien fout gehandeld hebben, maar dit vanuit goede bedoelingen deden. Wat voor nut heeft het om die mensen achter tralies te zetten? "Een beetje" schuldig bestaat wel degelijk.

Tevens valt het me op hoe makkelijk er over gevangenisstraffen gedaan wordt. Een gevangenisstraf is iets vrij ernstigs: je ontneemt iemand zijn vrijheid. Dit wil je alleen doen bij mensen die ernstig de samenleving gevaar opleveren. Dat is de reden dat er zulke strenge voorwaarden zijn bij het strafrecht (sterke bewijslast bv.) voordat iemand gestraft kan worden: het gaat anders veel te snel fout. Recent voorbeeld: Lucia de Berk. Daarnaast zitten jullie nu al snel op de 10 jaar: dat is écht héél erg lang. 10 jaar geleden was ik fuking 11 en waren meisjes nog stom. We hebben het hier nog steeds over mensen, zoals jij en ik. Het zijn mensen die misschien verschrikkelijke dingen gedaan hebben, maar het zijn nog steeds mensen. Wil jij je tot hun niveau verlagen?

Mijns inziens is het beste middel tegen lichte criminaliteit ("die kutmarokkaantjes") een samenleving waar mensen met hoop naar de toekomst kunnen kijken, waar ze een kans hebben om iets van hun leven te maken. Zodra ze de houding krijgen dat iedereen tegen hen is, zullen ze zich echt niet laten tegenhouden door politie of rechtspraak: je kan mensen niet dwingen op een bepaalde manier te denken.
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: WMP stemt

Berichtdoor Krassie » 31 mei 2010 19:50

Ok, ik stopt met discussiëren over die straffen, mijn standpunt is anders ja, het is objectief, allicht door het feit dat ik er zo dicht met geconfronteerd wordt, al verschillende jaren en ik de gevolgen zie.
Avatar gebruiker
Krassie
wmpr
 
Berichten: 4526
Geregistreerd: 15 dec 2003 06:28
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - België

VorigeVolgende

Keer terug naar Café di Mario



cron