aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

Chromebooks

Alles rondom het internet, vragen over hosting, domeinen, recruitment, freelancewerk, handige editors of SEO.

Chromebooks

Berichtdoor DoubleJ » 12 mei 2011 13:59

En toen waren ze ook uiteindelijk officieel aangekondigt;
De Chrome OS notebooks.
http://www.youtube.com/watch?v=TVqe8ieqz10

Ben wel eens benieuwd wat men van deze nieuwe kijk naar computing vindt.

Ik zelf ben nog vrij sceptisch. Zeker gezien het feit waarvoor ik een notebook gebruik. 50% van de activiteiten die ik doe zou ik op deze notebook kunnen uitvoeren aangezien dit internetten en e-mailen is. Echter voor de rest is dit ding totaal niet van mij op toepassing. Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de iPad. Hartstikke leuk enzo, maar ik kan er niet veel mee. Al moet ik zeggen dat ik een iPad eerder zou nemen dan een Chromebook.

Dus wat vindt men ervan;
- Gaat dit aanslaan bij de gewone huis, tuin en keuken gebruiker?
- Is dit handig in opleiding of werk?

Graag eens horen wat men van de nieuwe Google stroming vindt.
De wondere wereld van het wijde web.
Avatar gebruiker
DoubleJ
wmpr
 
Berichten: 253
Geregistreerd: 20 jan 2008 20:32

Re: Chromebooks

Berichtdoor KillerSponge » 12 mei 2011 14:17

Ik heb zelf vooral niet zoveel op met het idee dat al mijn data 'in the cloud' zit, ik heb toch graag zelf een beetje controle daarover. En verder, is het nuttig? Het is een OS in Apple-style: simpel en gestroomlijnd door het aanbieden van zo min mogelijk manieren om dingen te doen. Zo revolutionair is het idee dus ook weer niet.

Behalve de support van Google en fabrikanten (wat dus best een big deal is), zie ik er niet bijzonder veel voordeel in t.o.v. bv. Ubuntu.
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: Chromebooks

Berichtdoor Johan » 12 mei 2011 15:29

Ik ben van mening dat de Chromebooks mooi zijn voor prive-werk en prive-school, maar niet daarbuiten. Zelf zie ik inderdaad ook niet graag al m'n bestanden in een cloud, maar ik snap ook wel dat dat in de toekomst gewoon wel moet. Anyway, ik denk dat de Chromebooks prima zijn, zolang je er niet al te veel op wil doen.. En dat is jammer, want op mijn PC draai ik tientallen programma's tegelijk, die niet online beschikbaar zijn.
Avatar gebruiker
Johan
wmpr
 
Berichten: 676
Geregistreerd: 07 jan 2008 15:42

Re: Chromebooks

Berichtdoor Moonstrike » 12 mei 2011 20:50

Ik vind het ook geen goed idee. Vooral dat je altijd een internetverbinding moet hebben om iets te kunnen doen. Er zijn nog zat plekken waar nog geen Wi-Fi is, en om nou een internetabonnement te nemen alleen maar om je OS overal te kunnen opstarten :roll:
Avatar gebruiker
Moonstrike
wmpr
 
Berichten: 3287
Geregistreerd: 22 apr 2006 14:40
Woonplaats: Lui lekker land 8)

Re: Chromebooks

Berichtdoor Johan » 13 mei 2011 15:02

Er zit een SIM-kaart slot in. En hoewel Google een deal heeft met KPN, is ie gewoon simlockvrij. Ervan uitgaand dat dit eenzelfde SIM-kaart is als bij een telefoon, kan je dus met een internet-abo gewoon je SIM-kaart even in je laptop pleuren en internetten.


Niet dat het echt ideaal is om steeds te switchen..
Avatar gebruiker
Johan
wmpr
 
Berichten: 676
Geregistreerd: 07 jan 2008 15:42

Re: Chromebooks

Berichtdoor KillerSponge » 13 mei 2011 16:52

Dat laatste (telefoon SIM kaart in je flaptop) mag meestal niet. En ja dat is belachelijk, maar veel providers sturen je dan een hele pittige rekening aan het eind van de maand.
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: Chromebooks

Berichtdoor Moonstrike » 13 mei 2011 19:29

Ergens is het wel te begrijpen, want gemiddeld genomen zullen mensen veel meer downloaden op een laptop dan op een telefoon. Alhoewel er ook steeds meer gedownload wordt op smartphones, daarom willen ze volgens mij de abonnementsprijzen verhogen en geen onbeperkt mobiel internet mee aanbieden.
Avatar gebruiker
Moonstrike
wmpr
 
Berichten: 3287
Geregistreerd: 22 apr 2006 14:40
Woonplaats: Lui lekker land 8)

Re: Chromebooks

Berichtdoor KillerSponge » 13 mei 2011 23:29

Das prima, beter dan dat ze aparte kosten in rekening gaan brengen voor voip en chatdiensten. Hoewel ze mij in dat geval ook als klant gaan verliezen als het te duur wordt.
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05


Keer terug naar Webtalk



cron