Krassie schreef:Mjaa; ok dat verwacht je dan mss, maar toch niet van zo'n gigant als Google?
Ik denk dat mijn punt je niet helemaal duidelijk is geworden. HTC heeft in opdracht van Google een telefoon ontwikkelt, waarop zij de gebruikers-interface/software hebben ontwikkelt.
Google heeft voor deze aanpak gekozen omdat zij simpelweg de kennis niet in huis hebben om een telefoon te ontwikkelen, maar wel de kennis om de software voor de telefoon te ontwikkelen en genoeg kennis hebben om hun wensen duidelijk te maken. Ze hadden natuurlijk daar ook een hele partij mensen voor kunnen inhuren om een dergelijke telefoon voor hun te ontwikkelen en deze dan bijvoorbeeld laten produceren door een extern bedrijf, ala de aanpak van Apple.
Ik snap niet waarom er in dat geval niet een stempel "Google phone" opgezet mag worden. Deze manier van samenwerking is namelijk in de elektronica branche de normaalste zaak van de wereld. Van de apple iPhone is het enigste wat apple gedaan heeft componenten van andere fabrikanten samenvoegen in een eigen ontworpen behuizing en deze van software voorzien. het is helemaal geen iPhone, eigelijk is het een Foxconn geproduceerde phone met hardware van derde partijen, maar dat zeg je ook niet.
De Nexus one is gewoon een Google Phone, en Google Phone is niet eens de echte naam, het is gewoon de Nexus One.
Denk dat ik daarmee dergelijke discussie van mijn kant afsluit omdat mijn visie wel duidelijk mag blijven.
Verder ook nog leuk is dat Google zijn eigen
YouTube kanaal heeft opgezet voor deze telefoon. Ik heb nu een aantal van die filmpjes bekeken en moet zeggen dat ik de phone aardig goed vindt.
Aantal dingen die ik beter aan deze telefoon vind dan bijvoorbeeld aan de iPhone:
- Custom home screens: Niet wanneer je je telefoon unlocked dat je alleen maar een packet applicaties hebt die je kan ordenen, maar dat je meerdere home screens kan maken met zowel applicaties/links maar ook met handige widgets. En het feit dat alle Apps bij elkaar staan onder 1 application menu(en ja deze heeft inderdaad veel weg weer van de App interface van de iPhone).
- Naar beneden sliden voor notifications: als er een notification icoon boven in staat, slide je het naar beneden en heb je gelijk een compleet overzicht van alles wat nieuw is qua berichten en dergelijke, bij de iPhone moet je overal door heen en op de rode rondjes met getal letten(voor zover ik weet is dat enige manier van notifications).
Enige reden dat mijn voorkeur nog steeds naar een iPhone uit gaat is omdat het scala aan applications dat voor de iPhone beschikbaar is, nog steeds beter past bij de eisen die ik aan een telefoon stel, dan wat de Nexus One tot zijn beschikking heeft. Echter moet ik zeggen dat ook het aantal beschikbare Apps voor Andriod snel stijgt en daar ook steeds meer tussenkomt waar ik naar op zoek ben.
Ik denk dan ook dat Google met deze telefoon een zeer goed alternatief voor de iPhone neerzet.
De wondere wereld van het wijde web.