@Moonstrike: De Android kernel is gewoon een aangepaste linux kernel met wat reut er omheen, die is idd open. Maar al die Google applicaties en services zijn gewoon gesloten, en over t algemeen zitten de telefoons zelf ook potdicht, waardoor je weer moeilijk moet gaan doen met rooten en dat soort onzin (met alle gevolgen van dien:
http://tweakers.net/nieuws/73677/provid ... weren.html ). Neemt niet weg dat Android nog steeds veel 'opener' is dan iOS. That shit is just ridiculous.
Mijn grootste 'bezwaar' (of eig. waarom ik Maemo op de N900 toffer vindt dan Android) is de hele open-source community er om heen. Er worden geen geisoleerde "apps" gemaakt, maar hele frameworks, programma's en plugins. Al die dingen worden niet gemaakt door bedrijven om winst mee te maken, maar door prutsers die het tof vinden om aan zo'n OS te sleutelen en gewoon de best mogelijke ervaring willen bieden. Maar dat is puur persoonlijk, en ik kan best begrijpen dat niet iedereen dat gezellig vindt.
@Frizzy: Als de situatie niet verandert wordt mijn volgende foon mss ook wel zo'n tof ding