aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

101 manieren om meer bezoekers naar een website te trekken

Alles rondom het internet, vragen over hosting, domeinen, recruitment, freelancewerk, handige editors of SEO.

101 manieren om meer bezoekers naar een website te trekken

Berichtdoor eveline44 » 25 maart 2008 18:34

Onlangs attendeerde iemand me op een heel handig lijstje met seo-tips, die ik vervolgens heb vertaald. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
1. Schrijf en verspreid artikelen. Het is een klassieker, maar het werkt. Schrijf kwalitatief goede artikelen en kopieer nooit artikelen van andere websites. Zorg voor unieke tekst die de bezoeker daadwerkelijk de informatie verstrekt waar hij naar op zoek is. Artikelen die enkel zijn geschreven voor zoekmachines doen je website weinig goed.

2. Schrijf en verspreid persberichten. Probeer de persberichten op kwalitatief goede sites met een hoge Page Rank te krijgen.

3. Participeer op blogs of maak je eigen blog. Zorg ervoor dat je in je posts regelmatig linkt naar de website waarnaar je bezoekers wilt trekken. Als je zelf meerdere blogs maakt, is het verstandig om deze allemaal naar één hoofddomein te laten linken.

4. Zorg ervoor dat de website wordt opgenomen in de DMOZ (http://dmoz.org). De DMOZ neemt lang niet alle websites die worden aangemeld op in de directory, dus investeer voldoende tijd in het ontwikkelen van de website. Alleen websites die een meerwaarde kunnen zijn voor de bezoekers, worden opgenomen.

5. Adverteer je website in de juiste categorieën op Craigslist. Probeer een internationaal georiënteerde website (bijvoorbeeld een website in het Engels) op verschillende plaatsen te adverteren. Een goed begin is om je website in een geschikte categorie van alle grote Europese en Amerikaanse steden te vermelden.

6. Participeer in fora die gaan over het onderwerp van jouw website. Als het forum het gebruik van “handtekeningen” (vaak een linkje en een beschrijving die onder de post wordt geplaatst) toestaat, zorg er dan voor dat je daar een link naar jouw website plaatst.

Lees verder op: http://sitepromoten.nl/content/view/41/1/
eveline44
wmpr
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 18 jun 2007 13:50

Re: 101 manieren om meer bezoekers naar een website te trekken

Berichtdoor Stef » 28 maart 2008 18:28

Bedankt voor je tips! :D
Avatar gebruiker
Stef
wmpr
 
Berichten: 5575
Geregistreerd: 27 nov 2003 21:51

Re: 101 manieren om meer bezoekers naar een website te trekken

Berichtdoor eveline44 » 30 maart 2008 11:36

Graag gedaan. Ik vond ze zelf erg handig. Er stonden veel dingen in waar ik niet direct aan had gedacht.
eveline44
wmpr
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 18 jun 2007 13:50


Keer terug naar Webtalk



cron