aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

verschil fcgi en cgi

Je komt er niet helemaal uit bij het scripten? Übergoede functie geschreven? Alles met betrekking tot scripting, kun je hier terecht.

verschil fcgi en cgi

Berichtdoor fdcb » 18 mei 2007 10:11

Geachte allemaal,

ik sta op het punt om voor mijn website een script aan te schaffen, maar dit perl-script heeft als extensie .fcgi. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat dit fast cgi is. Hier heb ik geen ervaring mee, wel redelijke ervaring met cgi.

Kan iemand mij vertellen wat qua programmeren het verschil is tussen cgi en fcgi? Als het zou kunnen, zou ik namelijk dit script en een ander zelfgeschreven script in cgi willen samenvoegen tot 1 bestand. Is het mogelijk om de code van je cgi-script te laten werken in een fcgi-bestand?

Met vriendelijke groet,
fdcb
fdcb
wmpr
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 mei 2007 07:48

Re: verschil fcgi en cgi

Berichtdoor KillerSponge » 18 mei 2007 10:39

Ik denk dat je hier wel een aantal antwoorden zult vinden:
http://www.fastcgi.com/docs/faq.html

Ik ken fast cgi verder niet, maar van wat ik er van begrijp is het een server extensie. De server waar je op draait moet dit dus wel ondersteunen. Verder voegt het volgens mij een set nieuwe functies toe, die je dus zou moeten gebruiken.
Blabla en andere onzin - http://killersponge.nl
Avatar gebruiker
KillerSponge
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 14456
Geregistreerd: 24 aug 2004 13:05

Re: verschil fcgi en cgi

Berichtdoor Derk » 18 mei 2007 10:59

Over het algemeen heet de map waar je fcgi in kan draaien fcgi-bin. Als je deze dus niet op je server hebt kan je er van uit gaan dat je dat niet kan draaien. Wil je volledig zeker zijn kan je altijd een mailtje sturen naar je hoster met de vraag of je fcgi hebt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Derk
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 12634
Geregistreerd: 27 nov 2003 19:50
Woonplaats: Houten

Re: verschil fcgi en cgi

Berichtdoor fdcb » 18 mei 2007 11:11

Ok, dat zal ik eerst gaan uitzoeken dan, dank jullie wel Smile

Is het wel zo dat door de set nieuwe functies die worden toegevoegd ik wel ook nog gewoon .cgi-bestanden kan blijven draaien? Want daar bestaat het meeste van mijn website uit.
fdcb
wmpr
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 mei 2007 07:48

Re: verschil fcgi en cgi

Berichtdoor Derk » 18 mei 2007 11:15

Ook dat is een goede vraag om te stellen aan je hoster, ik kan nu wel zeggen dat het gescheiden is, maar als je hoster daar anders over denkt...
Afbeelding
Avatar gebruiker
Derk
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 12634
Geregistreerd: 27 nov 2003 19:50
Woonplaats: Houten


Keer terug naar PHP, ASP, SQL



cron