aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

IE image loader probleem

Het echte opmaakwerk, alles vragen over HTMLen, CSSen en Javascripten.

IE image loader probleem

Berichtdoor Rolus » 15 sep 2008 19:07

Een vriend van mij was bezig met een project waarvoor hij een makkelijke image viewer/uploader nodig had en aangezien hij daar de ballen verstand van heeft, vroeg hij mij of ik dat voor hem kon maken. Dat kon ik wel dus ik heb een simpele viewer voor em gebouwd. Nu wilde hij vrij grote albums uploaden en dat betekend ook dat er een hoop thumbjes geladen moeten worden en ondanks dat die vrij klein zijn duurt dat toch zo'n 10 seconden bij 150 foto's op mijn adsl verbinding. Dus bedacht ik een leuke progress bar die in plaats van de thumbs weergegeven wordt tot ze allemaal geladen zijn. Nu werkt dit vrij mooi in FF, maar toen ik em in IE probeerde, leek die er in eerste instantie zelfs op vast te lopen. Dat bleek niet het geval maar hij doet er zo'n 5 minuten over om de pagina correct weer te geven (en dat terwijl ik nu juist het laadtijd probleem wilde verhelpen :P). Ik heb geen flauw idee meer waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden.

Hier is de site:
http://www.mauritsgroep.nl/albums/index ... weekend_07

Alvast bedankt voor de moeite
Rolus
wmpr
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 sep 2008 17:22

Re: IE image loader probleem

Berichtdoor Derk » 18 sep 2008 12:33

Persoonlijk heb ik het niet zo op van die loading balken, je browser heeft er zelf immers (in de meeste gevallen) ook al een.
In Opera werkt het helemaal niet en internet explorer hangt inderdaad op de site.

Ik kan je niet helpen met het javascript deel, daarvoor is het te ingewikkeld. Wel kan ik je deze link geven:
http://users.skynet.be/javascript/images/laadbalk.htm
Hij werkt niet in Opera, maar wel in FF en in IE. Tevens zijn de plaatjes klikbaar als hij voor de helft geladen is. Dan kan je alvast beginnen met foto's kijken als hij nog bezig is met laden :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Derk
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 12634
Geregistreerd: 27 nov 2003 19:50
Woonplaats: Houten


Keer terug naar HTML, CSS, Javascript



cron