aan alle goede dingen komt een eind, webmasterplein.net 2003 - 2013
wij danken jullie voor al mooie momenten die dankzij dit forum ontstonden - Derk, Rutger en Stef

hulp bij IE probleem en beter ontwerp

Het echte opmaakwerk, alles vragen over HTMLen, CSSen en Javascripten.

hulp bij IE probleem en beter ontwerp

Berichtdoor Anonymous » 19 jun 2007 07:39

Voor een vriend van me heb ik een website gemaakt zodat hij zijn portfolio aan de wereld kan tonen. Ik heb best veel kennis als het gaat om het maken van websites, maar heb me altijd gericht op het maken van zakelijke websites. Nu ik een grafische website in elkaar moet draaien kom ik een hoop vragen/problemen tegen waarvoor ik geen goed antwoord/oplossing heb.

Het gaat om de site: http://www.sporenillustratie.nl (even klikken op de afbeelding om doorgelinkt te worden). LET OP de site doet het niet in IE.

probleem 1: de site doet het niet in IE. Om een of andere reden werkt de imagemap op achtergrond afbeelding niet in IE. Hier moet ik snel iets aan doen.

probleem 2: Ik haat pop-up vensters. Maar ik kon geen andere manier bedenken om het design (de afmetingen van de afbeelding) in verhouding te houden in verschillende resoluties/browsers. De site gaat uit van tenminste 1024x768. met die resolutie is de site (redelijk) goed te bekijken.

Liefst zou ik een fluid website maken. Eentje die in verhouding de grootte van achtergrond afbeeldingen en alle content en modules/componenten aanpast. Is zoiets mogelijk.

De site zoals ie nu is is goed ontvangen, maar ik vind m erg slordig in elkaar gehackt. Wie heeft ervaring met dit soort sites en kan me tips geven, bronnen verwijzen waarmee ik de site helemaal in orde kan maken, volgens de regels van het spel (netjes programmeren).

alvast bedankt.
Anonymous
 

Re: hulp bij IE probleem en beter ontwerp

Berichtdoor Derk » 19 jun 2007 07:56

Hoi, allereerst wil ik zeggen dat het er leuk uit ziet, maar dat ik wel even moeite had linkjes te herkennen.

Je oplossing met een pop-up werkt niet in Opera. Tenminste niet bij mij. Het komt wel in een nieuw scherm maar dan over de volledige grootte.

Een oplossing voor dit probleem kan zijn dat je er een tabel/div omheen bouwt die een vaste grootte heeft.

In ieder geval als je het zo maakt dat alles rekt, heb je een probleem met breedbeeld monitoren.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Derk
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 12634
Geregistreerd: 27 nov 2003 19:50
Woonplaats: Houten


Keer terug naar HTML, CSS, Javascript



cron